انواع چراغ پارکی، حیاطی، باغی پایه دار و دیواری

چراغ پارکی به نوعی از چراغ ها گویند که در پارک ها ، فضای سبز ، محیط خانه ، ویلا ، محیط های خیابانی و ... نصب می شود. چراغ حیاطی، چراغ باغی، چراغ خیابانی و حتی چراغ دیواری نیز از خانواده چراغ پارکی است. این گونه چراغ‌‌ها عمدتا بر روی پایه نصب می شوند.

بهترین راه برای محافظت از لامپ ها و روشنایی بخشیدن به محیط های بیرونی مثل پارک ها، باغ ها، ویلا، حیاط خانه و سایر محیط های ساختمانی استفاده از اعضای خانواده چراغ پارکی است. همچنین چراغ های پارکی معمولا دارای پایه های بلند، کوتاه و متوسط هستند که علاو بر روشنایی، زیبایی خاصی به فضای سبز با محوطه مورد نظر شما می بخشند.

جنس بدنه چراغ پارکی

برای ساخت چراغ های پارکی، حیاطی و محوطه ای از ورقه های آهن، آلومینیوم و همچنین مواد پلاستیکی مانند پلی کربنات، پلی اکرولیک و پلی امید استفاده شده است که با توجه به کاربرد خاص چراغ های پارکی جنس این نوع پایه های چراغ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل چراغ های پارکی باید در برابر نفوذ گرد و غبار و حشرات و همچنین بارش باران و برف مقاوم باشد.

در نتیجه این دست چراغ‌ها علاوه بر ظاهری زیبا باید دارای مشخصات فنی و کیفی بالایی باشند. از طرفی در شرایط فعلی با توجه به بحران و قطعی مکرر برق رد کشور باید مصرف برق چراغ پارکی نیز مدیریت شود. بنابراین طی سال های اخیر سعی شده است از انرژی خورشید برای تامین برق چراغ های محوطه استفاده شود.

دلیل اهمیت استفاده از چراغ پارکی

از طرفی نورپردازی در فضای عمومی نقش مهمی در امنیت دارد به نحوی که اگر نوری وجود نداشته باشد سطح امنیت آن منطقه تا حد زیادی کاهش می یابد. به همین دلیل است که وجود چراغ های پارکی مهم می‌شود و تامین انرژی لازم برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. پس مصرف کنندگان چراغ های پارکی بهتر است از انرژی خورشیدی برای تامین برق لازم استفاده نمایند. چراغ های خورشیدی پارکی علاوه بر تامین برق از طریق لولرهای و پنل های خورشیدی تا حد زیادی مصرف برق را نیز کاهش می دهند.

خصوصیات چراغ های پارکی

چراغ های پارکی جزء گروه بندی چراغ های فضای آزاد محسوب می شوند و نام دیگر این چراغ ها چراغ بولارد است. میزان اهمیت چراغ های روشنایی هنگامی مشخص می‌شود که از چراغ ایستاده برای روشنایی مسیرعبورعابران و روشن کردن موانع احتمالی استفاده شود .

زمان تصب و تهیه این چراغ‌ها میزان دامنه نور و توزیع صحیح برای روشن کردن فضاهایی پارکی، باغ های شخصی، مسیرهای حیاط باید مورد توجه قرار بگیرد. این نورها نه بایستی خیرگی ایجاد کنند نه بایستی فقط جنبه زیبایی داشته باشند، بلکه باید همه این موارد را در نظر گرفت تا عابران پیاده مسیر مناسب را با اطمینان طی کنند.

انواع چراغ پارکی

چراغ‌ برق پارکی بر اساس نحوه نصب و ظاهر آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه به ‌آن‌ها لیسست شده است:

  • باغی
  • دیواری
  • سلطنتی
  • مدرن
  • خیابانی
  • باغچه‌ای

چراغ پارکی مدرن را بشناسید

چراغ های پارکی در ادوار گذشته تحولاتی زیادی را در طراحی به خود دیده‌اند که بیشتر آنها به صورت مدرن است. این مدل‌ها در ظاهر تفاوتهای زیادی با نمونه های قدیمی خود دارند.

معمولا بیشتر استفاده از چراغ های پارکی مدرن در طراحی ویلاها و مجتمع های تجاری است همچنین امروزه در بازار می توان انواع این چراغ ها را با قیمت های متفاوت پیدا کرد. از طرفی دلیل تفاوت این چراغ نوع کیفیت آنها می باشد.عوامل موثر در کیفیت این چراغ ها شامل جنس بدنه، نوع رنگ بدنه، سیستم رنگ آمیزی آن و نوع منبع روشنایی است.

منبع روشنایی

در چراغ‌های پارکی، انتخاب منبع نور بسیار حائز اهمیت است. این منابع معمولاً از لامپ‌های رشته‌ای، کامپکت، یا LED استفاده می‌کنند. در انتخاب منبع نور، نوع چراغ و محل استفاده مد نظر قرار می‌گیرد. به طور کلی، از منابع روشنایی LED با کیفیت به دلیل پخش نور عالی، طول عمر بلند، و راندمان بالا استفاده می‌شود.

استفاده از منابع نور LED در چراغ‌های پارکی مدرن نه تنها ظاهر زیبا و جلوه فضایی خوبی ایجاد می‌کند بلکه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا 70 درصد نیز کمک می‌کند. این نوع منبع نور همچنین می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را کاهش داده و نور مناسبی برای هدف مورد نظر فراهم کند.

لامپ‌های LED با کیفیت نور بالا و رنگ نور سفیدتر نسبت به منابع روشنایی سنتی مانند سدیم ارائه می‌دهند. این کیفیت نور بهبود کیفیت بصری محیط را ارتقا می‌دهد.

در زمینه چراغ‌های پارکی سری تاژنگ، این چراغ‌ها با اندازه‌ها و انواع مختلف طراحی شده‌اند. کد محصولات نیز اندازه هر چراغ را مشخص می‌کند. برای مثال، چراغ‌های با کد 1 اندازه کوچک دارند، چراغ‌های با کد 2 اندازه پارکی و بلند دارند و کد سری 3 مختص چراغ‌های دیواری است.

نتیجه گیری

چراغ پارکی در مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند که هر کدام بر اساس طراحی خاصی که دارند، از کاربری‌های متفاوتی برخوردار هستند و برای مصارف نورپردازی و روشنایی به‌ کار می‌روند. پیشنهاد می‌شود، اگر قصد دارید با استفاده از ابزارهای نورپردازی به محوطه منزل یا محل ‌کار خود زیبایی دو چندانی ببخشید، خرید یک چراغ پارکی را در برنامه قرار دهید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره برای خرید چراغ پارکی و حیاطی با ما تماس بگیرید

مشاهده قیمت و خرید چراغ های پارکی در لاله زار لایت