7 مزیت آیفون تصویری / قبل از خرید ایفون تصویری حتما باید این موارد را بدانید

با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر از تمام توان خود برای محافظت و افزایش ایمنی افراد استفاده می کند که یکی از این ابزارآلات مهم در بحث امنیت خانواده آیفون تصویری محسوب می شود. شاید بتوان به جرئت مطرح کرد که برای اولین بار این شرکت کوماکس بود که در سال ۱۹۶۸ در کشور کره جنوبی اولین تولیدکننده و صادرکننده آیفون تصویری در کره معرفی گردید و از آن روزها تا به امروز همچنان در این عرصه فعال می باشد. درواقع هم اکنون کوماکس به ۱۱۵ کشور دنیا صادرات دارد و یک برند جهانی محسوب می شود. خیلی زود این سیستم ها در ایران نیز همه گیر شده و پرچم دار صنعت درب بازکن تصویری در ایران شد؛ بنابراین امروزه ما شاهد انواع آیفون های تصویری با ویژگی های منحصربه فرد می باشیم.

آشنایی با آیفون تصویری

دربازکن های تصویری که امروزه در بازار به فروش می رسند تصاویر را به صورت رنگی یا سیاه و سفید نمایش داده و از قابلیت ضبط صدا و تصاویر برخوردار هستند. در ساختمان های نوساز خصوصاً آپارتمان های چند طبقه، نصب آیفون تصویری یک الزام است. این وسیله فضایی امن برای ساکنین فراهم می کند و از ورود افراد غریبه به داخل ساختمان ممانعت می نماید. دربازکن های تصویری مدرن این قابلیت را دارند که هنگام خروج از منزل بتوانید زنگ واحد خود را به زنگ واحدهای دیگر دایورت کنید تا در زمان غیبت شما پاسخگوی افراد مراجعه کننده باشند.

علاوه بر آن این آیفون ها امکان برقرای ارتباط بین واحدها را فراهم می کنند و ساکنین می توانند توسط آیفون با یکدیگر به مکالمه بپردازند.

سیستم دربازکن های امروزی بدین صورت است که شما می توانید کنترل آنها را با موبایل به عهده بگیرید. زمانی که از ساختمان خارج می شوید زنگ را به موبایل یا یک تلفن ثابت دایورت کنید تا متوجه حضور افراد پشت درب شوید. با این ویژگی هم می توانید تصویر افراد را مشاهده و هم در صورت تمایل درب را برای آنها باز کنید. درباز کن تصویری امکان باز نمودن چندین درب را نیز میسر می نماید. برخلاف دربازکن های قدیمی، نمونه های اخیر قابلیت ضبط صدا و تصویر را نیز دارند.

با پیشرفت تکنولوژی، تمایل افراد به استفاده از آیفون تصویری بیشتر شده است. آنها حاضر به پرداخت هزینه بیشتر و تامین امنیت برای محل زندگی خود هستند. آیفون ها با قابلیت های متفاوت خود جایگاه ویژه ای در فروشگاه های عرضه لوازم برقی پیدا کرده اند. وجود آنها نه تنها آسایش و راحتی را به ارمغان می آورد بلکه تاثیر بسزایی بر دکوراسیون داخلی خواهند گذاشت. آیفون های تصویری به صورت کلی به سه دسته طبقه بندی می شوند. برخی از آنها که امروز کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، تصاویر را به صورت سیاه و سفید نشان می دهند و از قابلیت ضبط آنها مستثنی هستند. نمونه های دیگر که دارای مانیتور رنگی هستند، تصاویر را بدون ضبط کردن، به صورت رنگی به نمایش می گذارند.

اجزای اصلی انواع آیفون تصویری

به طورکلی در باب آیفون های تصویری می توان مطرح کرد که این سیستم های کاربردی دارای اجزای مختلفی می باشند که به تفصیل به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

صفحه کلید ورودی

این بخش از سیستم شامل قاب و شستی زنگ و جعبه زیر پنل می باشد که باید کاملاً توجه داشت که در برابر نفوذ آب و گردوغبار و نور خورشید مقاوم باشد. همچنین لازم به ذکر است که می توان از قاب مخصوص نیز بر روی پنل ورودی استفاده کرد که در بعضی موارد این پوشش ها مجهز به سیستم اعلام ضد سرقت و یا آژیر می باشند.

صفحه نمایش یا گوشی

صفحه نمایش ها معمولاً در داخل واحد و با ارتفاع ۱۴۵ سانتی متر از کف زمین نصب می شوند و گوشی آن نیز شامل صفحه ی نمایش، اسپیکر و میکروفون خواهد بود که با توجه به مدل گوشی می تواند انواع لمسی، دکمه ای و یا با امکانات متفاوت یا ویژه ای را تهیه کرد.

منبع تغذیه و قفل بازکن

به طورکلی منبع تغذیه مدار الکترونیکی ولتاژ ۲۲۰ را به ۱۲ ولت تبدیل می کند و مستقیم به برق شهر متصل می شود، از طرفی قفل بازکن ها در چند مدل زنجیره دار و بدون زنجیر و یا از نوع مغزی قفل هستند و معمولاً براثر ضربه به در باز نمی شوند.

کابل مخصوص برای ارتباط آیفون تصویری

کابل آیفون تصویری به عنوان رابط بین اجزای دیگر سیستم بوده و معمولاً در دو سطح مقطع ۰.۶ و ۰.۴ میلی متر مربع به بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است که این نوع از کابل ها از نوع فویل دار هستند که این فویل ها عاملی برای جلوگیری از نویز و اختلال در صدا و تصویر آیفون است.

دوربین آیفون تصویری

دوربین وظیفه انتقال تصویر از پشت در به داخل ساختمان برای نمایش در مانیتور آیفون را دارد و در بازار در دو نوع رنگی و سیاه سفید موجود می باشند. معمولاً دوربین های آیفون تصویری دارای دو زاویه دید معمول و باز بوده و بعضی از آن ها مجهز به مادون قرمز برای دید در شب نیز می باشند.

آیفون تصویری یا صوتی ؟

در گذشته افراد برای باز کردن درب باید از داخل خانه خارج شده و سپس به سمت درب رفته و آن را باز می کردند. با پیشرفت علم و تکنولوژی آیفون های صوتی تولید شدند و امنیت افراد ساکن در خانه تا حدودی تامین میشد. با گسترش تکنولوژی آیفون ها توسعه یافته و از صوتی به تصویری تبدیل شدند. در حال حاضر هر دو نوع آیفون صوتی و تصویری در بازار عرضه می شوند اما اینکه آیفون تصویری یا صوتی برای خرید مناسب هستند، موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

تولید آیفون های تصویری تحول بزرگی در این صنعت پدید آورد و اکنون امنیت افراد با وجود این آیفون ها بیش از پیش تامین می گردد. آیفون های صوتی و تصویری هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و این مقاله راهنمای خوبی برای شناخت بیشتر این دو نوع آیفون می باشد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خرید یا استفاده از آیفون تصویری شما را وارد دنیایی دیگر از نسل آیفون ها می کند. در ادامه قابلیت های این نوع آیفون را بررسی می کنیم تا برای خرید اطلاعات کافی داشته باشید.

قابلیت های آیفون تصویری

امنیت

استفاده از آیفون تصویری امنیت بسیار زیادی برای شما به ارمغان می آورد زیرا شما فرد پشت درب را دیده و در صورت احساس خطر و یا ناشناس بودن، درب را باز نخواهید کرد.

دایورت زنگ به گوشی یا تلفن ثابت

شما با استفاده از آیفون تصویری می توانید زنگ آن را به گوشی خود منتقل کنید و به محض اینکه کسی شاسی زنگ شما را فشار دهد می توانید از حضور وی مطلع شده و در صورت صلاحدید، درب را باز کنید.

قابلیت ذخیره تصاویر

زمانی که شما از آیفون تصویری با قابلیت ذخیره تصاویر استفاده کنید می توانید تصاویر و یا فیلم مراجعه کنندگان را ذخیره نمایید تا از مراجعه آنها به هنگامی که در منزل حضور نداشته اید، مطلع شوید.

قابلیت باز و بسته کردن درب پارکینگ

با استفاده از برخی آیفون های تصویری می توانید بدون نیاز به ریموت، درب پارکینگ را باز و یا بسته کنید.

قابلیت اینترکام

آیفون های تصویری یا صوتی زمانی که بتوانند برای کاربران بیشترین امکانات را فراهم کنند، ارزشمند خواهند بود. بعضی از آیفون های تصویری قابلیت اینترکام دارند. با استفاده از این قابلیت می توانید با یک واحد دیگر از ساختمان ارتباط برقرار کنید.

آیفون تصویری وایرلس

اگر از این نوع آیفون تصویری استفاده نمایید می توانید مانیتور آیفون را با خود به هر جایی از ساختمان ببرید تا به راحتی بتوانید پاسخگو باشید.

قیمت مناسب

آیفون های تصویری با توجه به قابلیت های خود قیمت های متنوعی دارند اما از آنجایی که مزایای بسیاری دارند خرید آن ها به صرفه تر از آیفون های صوتی می باشد.

نقش آهن ربا در آیفون های تصویری

این اجزا در بعضی از آیفون‌های تصویری وجود دارد که به دلیل کاربرد آن بیشتر کمپانی‌ها سعی می‌کنند تا از آن در محصولات خود استفاده کنند. وجود آهن ربا در گوشی و بدنه کمک می‌کند تا اگر گوشی را در قسمت مخصوص خود قرار داده نشود؛ بدنه آن را نگه می‌دارد و نمی‌گذارد تا به زمین بیافتد.

کابل در ساختار آیفون تصویری

برای این که آیفون بتواند با سایر بخش‌های خود و با دیگر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند حتما باید کابل کشی شود. کابلی که در نصب آیفون تصویری ۴ زوج شش دهم هستند که برای یک واحد می‌باشند. کابل کشی این نوع دستگاه ها یکی از کارهای تخصصی است که باید توسط افراد انجام گیرد.

بهترین برند های آیفون تصویری

سوزوکی و کوماکس از بهترین برندهای خارجیِ آیفون هستند و از برندهای داخلی تابا و سیماران جزو محبوب ترین آیفون های تصویری بازار هستند.

برای انجام این رتبه‌بندی موارد زیر را در نظر گرفتیم:

  • میزان نویز آیفون : از مشکلات آیفون های بی کیفیت وجود نویز در صدا و تصویر است (بخصوص برای طبقات بالا)
  • کیفیت ساخت
  • خوشنامی و سابقه برند سازنده
  • قابلیت های اضافه مانند داشتن حافظه (جهت رکورد کردن صدا و تصویر برای مواقعی که نیستید)، قابلیت دایورت تماس و صفحه لمسی

نتیجه گیری

انتخاب آیفون تصویری وابسته به نیازها، میزان استفاده مورد نظر و همچنین امکانات مدنظر شماست. اما انتخاب یک فروشگاه آنلاین مناسب برای خرید آیفون تصویری نیز به عواملی همچون قیمت، اعتبار فروشنده، سرعت و سلامت ارسال، و تضمین اصالت محصول بستگی دارد.

در لاله زار لایت می توانید با اطمینان محصول مورد نظر خود را تهیه کنید

مشاهده قیمت و خرید آیفون تصویری در لاله زار لایت